Rozdział IV

Obowiązki Usługodawcy – minimalny poziom usług świadczonych przez Usługodawcę w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

§25

Usługodawca zapewnia zdolność posiadanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości (określonej w umowie), pod odpowiednim

ciśnieniem oraz dostawy wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnia należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.

§26

Usługodawca zapewni eksploatację posiadanych urządzeń i przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.

§27

O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody Usług

odawca informuje Usługobiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed ich wystąpieniem.

§28

Usługodawca instaluje i utrzymuje u Usługobiorcy wodomierz główny. Wodomierz główny jest własnością Usługodawcy.

§29

W razie przerwy 24 godziny w dostawie wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (z zastrzeżeniem § 70 Regulaminu) Usługodawca zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje Usługobiorcę o jego lokalizacji i możliwościach korzystania z tego punktu.

§30

O planowanych: przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody Usługodawca informuje Usługobiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed ich wystąpieniem.

§31

  1. Zawór za wodomierzem głównym lub miejsce przyłączenia do sieci – w przypadku gdy przyłącze wodociągowe jest własnością Usługobiorcy – jest miejscem wydania rzeczy, rozumiane, jako miejsce rozdziału odpowiedzialności technicznej, ekonomicznej i prawnej – o ile umowa nie stanowi inaczej.

  2. Miejscem odbioru ścieków jest miejsce połączenia wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej z przyłączem kanalizacyjnym, tj. miejscem za pierwszą studzienką licząc od strony budynku, a w przypadku jej braku, granicą nieruchomości lub miejsce połączenia przyłącza kanalizacyjnego z siecią – w przypadku gdy przyłącze jest własnością Usługobiorcy – o ile umowa nie stanowi inaczej. Miejsce odbioru ścieków jest granicą odpowiedzialności technicznej, ekonomicznej i prawnej.

§32

  1. Do obowiązków Usługodawcy należy w szczególności:
  2. dostarczanie w sposób ciągły wody, zgodnie z warunkami technicznymi
    przyłączenia do sieci, o ciśnieniu umożliwiającym normalne użytkowanie wody i
    na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
  3. dostarczanie wody o należytej jakości – odpowiadającej warunkom jakościowym
    określonym w odrębnych przepisach,
  4. odbieranie w sposób ciągły ścieków z nieruchomości o ile ich stan i skład jest
    zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami,
  5. usuwanie awarii urządzeń i przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych będących w
    posiadaniu Usługodawcy,
  6. zainstalowanie i utrzymanie wodomierza głównego, który jest własnością
    Usługodawcy.
  7. Obowiązek Usługodawcy nie obejmuje utrzymania przyłącza wodociągowego i
    przyłącza kanalizacyjnego jeżeli umowa o zaopatrzenie w wodę lub/i odprowadzanie
    ścieków nie stanowi inaczej.