ROZDZIAŁ VIII
STANDARDY OBŁUGI ODBIORCÓW STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG ORAZ SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI LUB ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW ŚWIADCZONYCH USŁUG
§ 39
- Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do udzielania wszelkich istotnych informacji dotyczących:
- prawidłowego sposobu wykonywania przez Odbiorcę umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- warunków przyłączenia się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przez nowych Odbiorców,
- występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków,
- występujących awarii urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych,
- planowanych przerw w świadczeniu usług.
- Przedsiębiorstwo udziela Informacji za pośrednictwem telefonu, bez zbędnej zwłoki.
- Jeżeli prośba o udzielenie informacji została przedłożona na piśmie, Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi w tej samej formie w terminie 30 dni od daty otrzymania prośby.
§ 40
- Każdy Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania przez Przedsiębiorstwo umowy, w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.
- Reklamacja jest zgłaszana w formie pisemnej.
- Przedsiębiorstwo jest zobowiązane rozpatrzeć reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 30 od dnia złożenia reklamacji w siedzibie Przedsiębiorstwa.
§ 41
Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do wyznaczenia osoby lub osób odpowiedzialnych za kontakty z Odbiorcami oraz osobami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci, w tym za przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji.
§ 42
- W siedzibie Przedsiębiorstwa winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:
- aktualnie obowiązujące na terenie gminy taryfy cen i stawekopłat,
- tekst jednolity „Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków”, obowiązującego na terenie Gminy,
- tekst jednolity ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wraz z wszystkimi aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.
- Przedsiębiorstwo nie ma obowiązku udostępnienia dokumentów, o których mowa w ust. 1 poza swoją siedzibą, z zastrzeżeniem obowiązku dołączenia do umowy w chwili jej zawierania wyciągu z obowiązującej taryfy zawierającego ceny i stawki opłat.
§ 43
- Przedsiębiorstwo ma obowiązek poinformowania Odbiorców o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 2 dni.
- Przedsiębiorstwo ma również obowiązek niezwłocznie poinformować Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 12 godzin.
- W przypadku budynków wielolokalowych, Przedsiębiorstwo może o zdarzeniach wskazanych w ust 2 poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości, o ile planowany czas trwania przerwy w dostawie wody nie przekracza 12 godzin.
- W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 24 godziny Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować o tym fakcie Odbiorców, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.
§ 44
Przedsiębiorstwo ma prawo ograniczyć lub wstrzymać świadczenie usług wyłącznie z ważnych powodów, w szczególności, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego, potrzebami przeciwpożarowymi, a także przyczynami technicznymi.
Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej, w szczególności wówczas, gdy przerwa lub ograniczenie świadczenia usług, wynikały z:
- działania siły wyższej, w tym zwłaszcza sił przyrody,
- działania lub zaniechania osób lub podmiotów za które Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności, w tym samego Odbiorcy,
- potrzeby ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz środowiska naturalnego, a także potrzeb przeciwpożarowych.
- konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw i konserwacji urządzeń wod-kan.
§ 45
W czasie trwania klęsk żywiołowych lub siły wyższej Przedsiębiorstwo ma prawo wprowadzenia bez odpowiedzialności odszkodowawczej ograniczenia w dostawie wody i odbiorze ścieków.